Po co, na co i dlaczego?

Wynurzenia książkowo-molowe maniakalnej czytelniczki tudzież kolekcjonerki książki "Mały Książę" Antoine'a de Saint-Exupéry'ego w różnych językach i dialektach (obecnie 104) oraz rozmaitych wydań polskich tejże. Zapraszam!

środa, 30 listopada 2011

Dorastający Książę

Mały Książę zaczyna dorastać i stawiać inne zgoła pytania. Mam na myśli bohatera książki, będącej kontynuacją (kolejną) MK czyli:

A.G.Roemmers
Powrót Młodego Księcia
The Return of the Young Prince
przełożyła Agnieszka Walulik
ilustracje Laurie Hastings
Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2011
ISBN 978-83-7747-521-8


Piękna książka, pomysł ze zmianą wieku doskonały. Ciekawe pytania, nieco mniej wciągające odpowiedzi (rozmowa Młodego Księcia i dorosłego - kierowcy auta, narratora książki). Odpowiedzi dorosłego nieco zbyt "wykładowe" momentami, ale spodobał mi się wprowadzony przez autora kontrast pomiędzy doskonałą znajomością teorii na temat ważnych dla młodego człowieka kwestii a nędzą w odniesieniu do praktyki czyli zachowań w rzeczywistości tego, rzekomo tak świadomego, nauczyciela. 

Mam drobne zastrzeżenie do ilustracji - nawiasem mówiąc ładnych i bezpretensjonalnych - niezgodność z opisem (patrz opis wyglądu MK). Inne to - jak dla mnie - zachwiana proporcja między ilością rozmów a ilością wydarzeń.

Książka ciekawa, warta polecenia i - co nie jest dla mnie zawsze oczywiste - twórcza w stosunku do  oryginału i z dużym potencjałem.

1 komentarz:

  1. No, proszę, nie miałam pojęcia, że Mały Książę ma kontynuację. Lubię MK, więc zacznę szukać drugiej części. :)

    OdpowiedzUsuń