Po co, na co i dlaczego?

Wynurzenia książkowo-molowe maniakalnej czytelniczki tudzież kolekcjonerki książki "Mały Książę" Antoine'a de Saint-Exupéry'ego w różnych językach i dialektach (obecnie 104) oraz rozmaitych wydań polskich tejże. Zapraszam!

czwartek, 7 kwietnia 2011

Zanikająca instytucja pocztówki

Dzisiaj będzie o pocztówkach. Nie wiem, czy mogę uważać się do końca za deltiologa (deltiologia, filokartystyka - to hobby polegające na zbieraniu pocztówek), ale mam wiele pocztówek w mych zbiorach, z czego kilka małoksięciowych.
Zacznę, jak zwykle, od najnowszych. Świeżo upolowane przeze mnie kartki pocztowe wydane zostały przez Les Editions de la Bergeronnette w Paryżu. Wszystkie chmurne, prezentują się jak niżej:


















Wszystkie wydano w 2009 roku, wykorzystano na nich, jak widać, rysunki autora książki.








Mam również w swoich zbiorach polskie pocztówki z Małym Księciem, wykonane przez polskiego rysownika, wydane przez Wydawnictwo IRES w Toruniu, w serii Mały Książę, numery od 05 do 08. Oto one:







Podobnie jak francuskie, zawierają cytaty z książki, tutaj oczywiście jest to tłumaczenie. I na końcu pierwsza otrzymana przez mnie kartka, prezent od Gosiaka:


"Proszę, narysuj mi baranka". Wydana przez Voyage dans l'Image, Paris w 1995 roku, Ref. FR 7706 Le Petit Prince. Mam do niej największy sentyment, ponieważ była pierwsza, jest bardzo francuska i, jako jedyna, jest prezentem. Mam nadzieję, że to nie koniec mojej kolekcji kartystycznej :-)

Przy okazji wspomnę, że martwię się, że zanika instytucja pocztówki (nie e-kartki) w jej klasycznej formie. Kto dziś wysyła jeszcze kartki? Okazuje się, że są takie "ktosie" wśród moich przyjaciół i znajomych, rodziny i sama też się staram to robić. Przy okazji pozdrowienia dla przesympatycznego Kujawiaka oblegającego stolicę oraz kochanego Ślązaka okupującego Wyspy :-)

3 komentarze:

  1. Czy istnieje możliwość kupna pocztówki ? Jeżeli tak to proszę o podanie kontaktu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Możliwość kupna zawsze istnieje. We Francji na pewno. Na przykład tutaj:
    http://www.laboutiquedupetitprince.com/en/write-lean-draw-22/le-petit-prince-pour-les-bebes-976.html

    Jeśli pytanie było do mnie to informuję w kwestii wszystkiego, co prezentuję na blogu - NIE SPRZEDAJĘ MOICH ZBIORÓW.

    Nie mam żadnego sklepu, ani nie prowadzę reklamy niczego co jest na blogu.
    Ukłony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za szybką odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń